Forberedende grunduddannelse

Velkommen til FGU Øresund
Om skolen

Ny Grunduddannelse. Nye muligheder. Din vej til uddannelse og job. Du kan vælge mellem tre spor: EGU, PGU og AGU.

FGU Øresund er både et studiemiljø og et ungdomsmiljø hvor relationer og undervisning bringer dig tættere på din drøm om uddannelse eller arbejde. Videoen giver dig et godt overblik over FGU’en og de muligheder der tilbydes.

 

Følg skolens nyheder

3 weeks ago

FGU Øresund
Så er det i morgen fredag vi holder Åbent Hus kl. 12.30-13.30. 🎈Fgu viser hvad vi kan! Fgu har 6 værksteder og 2 almen boglige hold og alle vores hold har forberedt et produkt, som vi viser frem.Så uanset om du kan bruge en praktikant, er forælder, eller bare er interesseret i hvad vi laver, så har du chancen nu! Alle er velkomne 🎈 ... See MoreSee Less
View on Facebook

1 month ago

FGU Øresund
Sæt allerede nu ❌kryds i kalenderen da skolen holder Åbent Hus fredag den 8./3 kl 12.30-13.30. Fgu viser hvad vi kan! Fgu har 6 værksteder og 2 almen boglige hold og alle vores hold har forberedt et produkt, som vi viser frem.Så uanset om du kan bruge en praktikant, er forælder, eller bare er interesseret i hvad vi laver, så har du chancen nu! Alle er velkomne 🎈 ... See MoreSee Less
View on Facebook

FGU Øresund

Adresse: Fabriksvej 20, 3000 Helsingør

Telefon: 49 25 51 50

Email: post@fguoresund.dk

Åbningstider:

Man-ons: 8:00-15:00
Tor: 8:00-12:00
Fre: 8:00-13:00

pædagogisk grundlag

TRIVSEL – RUMMELIGHED – ENGAGEMENT – FAGLIGHED

 

skolens formål

FGU som springbræt

At unge mellem 15-25 år får det sidste skub inden de vælger hvilken ungdomsuddannelse eller hvilket job de efterfølgende skal beskæftige sig med, er skolens formål. 

Vores opgave er at skabe deltagelsesmuligheder og læringsmuligheder for alle skolens elever. Det gælder både de fagligt stærke elever, der hurtigt har tilegnet sig viden og færdigheder, og de elever, der har brug for at træne ekstra for at lære. 

Vi arbejder efter rækkefølgen: tilstedeværelse – deltagelse – læring.

Det betyder, at den vigtigste forudsætning er, at eleven kommer i skole. Hernæst skal undervisningen og relationer skabe mulighed for, at eleven reelt kan deltage og bidrage. Herefter kan læringen ske.